Start
Psycholog szkolny zaprasza do lektury...
- Jak kształtować w sobie poczcie własnej wartości?
- Skąd bierze się poczucie własnej wartości?
- Czym różni się poczucie własnej wartości od samooceny?
- Jak nauczyć się myślenia o sobie dobrze?
Konkurs „Moja Wieża Książek”
Gminna Biblioteka Publiczna Filia w Drzonowie zaprasza dzieci i młodzież (7 – 14 Lat) do udziału w konkursie „Moja Wieża Książek”, a rodziców i opiekunów do zachęcenia. Młody czytelnik, który odwiedzi bibliotekę i wypożyczy książkę, każdorazowo otrzyma grafikę lub grafiki. Z uzbieranych grafik wykona swoją wieżę książek. Twórcy najwyższych oraz najładniejszych wież (wykonanie w formie pracy plastycznej) zostaną nagrodzeni. Biblioteka mimo pandemii jest czynna i wypożycza książki (w bezpieczeństwie sanitarnym). Zawsze warto wypożyczać książki. Bo można się zaczytać. A… Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie WYGRA!
ZAPYTANIE OFERTOWE NA:
„OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO – KOSZTORYSOWEJ: BUDOWA PLACU ZABAW DLA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. MIESZKA I W DRZONOWIE”, NA POTRZEBY REALIZACJI PROJEKTU „ZDROWE DZIECI W ZDROWYCH GMINACH/GESUNDE KINDER IN GESUNDENKOMMUNEN”
8 MARCA-Międzynarodowy Dzień Kobiet
Początki Międzynarodowego Dnia Kobiet wywodzą się z ruchów robotniczych. W Ameryce Północnej i Europie.8 marca 1908 roku w Nowym Jorku odbył się marsz 15 tysięcy kobiet z zakładów odzieżowych. Kobiety domagały się praw politycznych- udziału w wyborach oraz praw ekonomicznych- uczciwej zapłaty za pracę
W 1910 roku Międzynarodówka Socjalistyczna w Kopenhadze ustanowiła obchody na całym świecie Dnia Kobiet w dniu 8 marca. W specjalnej konferencji udział wzięło 100 uczestniczek z 17 krajów. Idea Dnia Kobiet miała służyć popularyzacji haseł domagających się praw politycznych i ekonomicznych oraz socjalnych dla kobiet. Domagano się przyznania kobietom praw wyborczych. W czasie I wojny światowej kobiety domagały się zaprzestania działań zbrojnych i pokoju.
Narodowy Dzień Pamięci o Żołnierzach Wyklętych
1 marca przypada Narodowy Dzień Pamięci o Żołnierzach Wyklętych.
Żołnierze Wyklęci inaczej zwani- Niezłomni-to żołnierze polskiego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego liczący kilkanaście tysięcy osób. Ruch stawiający opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRR. Toczący walkę partyzancką ze służbami bezpieczeństwa ZSRR(NKWD)i podporządkowanymi służbami polskimi- oddziałami SB, milicji obywatelskiej i Ludowego Wojska Polskiego. Oddziały działały głównie w lasach dawnych Kresów Wschodnich, które znalazły się w granicach Polski po II wojnie światowej oraz na Pomorzu w latach 1944-1947.Ostatni żołnierz został zabity w roku 1963.
REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Zarządzenie Nr 10/2021 Wójta Gminy Kołobrzeg z dnia 25 stycznia 2021 r.
REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
PRZYJĘCIA DO KLASY PIERWSZEJ
1. Do klasy pierwszej przyjmowane są:
1) dzieci urodzone w 2014 roku (siedmioletnie),
2) dzieci urodzone w 2015 roku (sześcioletnie) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym albo dziecko posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej (art. 36 ust. 2 ustawy - Prawo oświatowe).
2. Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są z urzędu. Rodzice tych dzieci wypełniają zgłoszenie do klasy pierwszej oraz oświadczenie o zamieszkaniu w obwodzie szkoły.
3. Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły przyjmowane są na podstawie rekrutacji. Rodzice tych dzieci wypełniają wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej .
4. Zgłoszenie/wniosek należy dostarczyć do sekretariatu szkoły. Termin składania zgłoszeń/ wniosków: 22.02.2021 r. - 19.03. 2021 r.
„I Ty możesz zostać wolontariuszem !”
Uczniowie klas II i III naszej szkoły przystąpili do Ogólnopolskiego konkursu „Cukierek za życzliwość i Ty możesz zostać wolontariuszem”. To już IX edycja konkursu, organizowanego przez Fundację „Dwa Skrzydła Anioła”, którego celem jest propagowanie niesienia bezinteresownej pomocy potrzebującym. Zadaniem uczestników konkursu było założenie i prowadzenie Dzienniczka Dobrych Uczynków. Konkurs składa się z dwóch etapów: szkolnego i ogólnopolskiego.
W szkolnym etapie konkursu zwyciężyły: Antonina Rutkowska i Katarzyna Jakubów z klasy II, które otrzymały statuetki ze skrzydłami anioła, a ich dzienniczki zostały przesłane do kolejnego etapu konkursu.
REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Biblioteka szkolna zaprasza
Biblioteka szkolna zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach
od 9.00 do 15.00.
BABCIU, DZIADKU – ŻYJ 100 LAT
W kalendarzu uroczystości przedszkolnych, zawsze szczególne miejsce zajmuje
Dzień Babci Dziadka. W tym roku z powodu pandemii babcie i dziadkowie nie przybyli do naszego przedszkola. Mimo tych okoliczności dzieci zadbały o to, by ten dzień przeżyć wyjątkowo uroczyście. Wykonały prezenty i zaśpiewały piosenkę, którą dziadkowie mogą wysłuchać i obejrzeć w formie filmiku na stronie internetowej naszej szkoły.
„Adopcja na odległość”
W marcu minie sześć lat odkąd rozpoczęliśmy w naszej szkole program „Adopcja na odległość”. Naszą podopieczną jest Judith Samuelina z Madagaskaru.
Dzięki naszej pomocy i regularnym wpłatom dziewczynka może uczyć się i zdobywać niezbędną do dalszego życia wiedzę. Dwa razy w roku otrzymujemy od sióstr Orionistek, które na co dzień są odpowiedzialne za przeprowadzoną misję, aktualne zdjęcia dziewczynki. Z ostatniej wiadomości dowiedzieliśmy się , że wszystkie dzieci na Madagaskarze są zdrowe i od listopada wróciły do szkolnych ławek.
Psycholog szkolny
Psycholog szkoły - p. Magda Bartyzel
Godziny pracy:
PONIEDZIAŁEK 13.45 - 15.15
WTOREK 8.00 - 15.00
ŚRODA 13.00 -15.00
Z psychologiem można kontaktować się:
Telefonicznie: nr tel. 94 35 87 493 wew. 20, mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jak kształtować w sobie poczcie własnej wartości?
Każdy człowiek na przestrzeni lat tworzy obraz samego siebie, pozytywny lub negatywny, który jest wynikiem różnych doświadczeń. Od tego w dużej mierze zależy, czy jesteśmy szczęśliwymi ludźmi. Wysokie poczucie własnej wartości jest silnie skorelowane ze zdrowiem psychicznym, ponieważ zabezpiecza nas przed nadmiernym stresem, silnymi stanami lękowymi depresją, uleganiem nałogom czy destrukcyjnymi myślami.
Skąd bierze się poczucie własnej wartości?
Przede wszystkim z akceptacji dziecka przez rodziców już we wczesnych fazach rozwoju. Mówi się, że szczęśliwi rodzice to szczęśliwe dzieci i jest w tym sporo prawdy. Dziecko wymaga od opiekunów bezwarunkowej miłości, poczucia bezpieczeństwa, zaufania oraz akceptacji. Tylko wtedy ma szansę wyrosnąć na zadowolonego z siebie dorosłego człowieka, który zna swoją wartość. Pamiętajmy: dzieci uczą się przez modelowanie. To, w jakich barwach przedstawimy im świat, wpłynie na ich późniejsze życie.
Niskie poczucie własnej wartości przejawia się najczęściej w „ugrzecznieniu” dziecka, które jest wycofane, szybko się poddaje gdy tylko coś sprawia mu trudność. Mówiąc prościej- nie wierzy w swoje możliwości.
Czym różni się poczucie własnej wartości od samooceny?
Poczucie własnej wartości to akceptowanie siebie z wszystkimi mocnymi i słabymi stronami.
Samoocena zaś polega na ocenie samego siebie w kontekście różnych predyspozycji, wad i zalet, które zauważa się w sytuacji porównywania siebie z ludźmi. Ważne, byśmy słyszeli naszego wewnętrznego krytyka, ponieważ to pomoże nam pracować nad swoim zachowaniem, ale nie zakładać z góry, że wszystko, co robimy jest złe. Kształtujmy pozytywny obraz siebie poprzez zdrową relację z samym sobą.
Pamiętaj, że jesteś tym, o czym myślisz cały dzień. Jeżeli z góry zakładasz, że i tak nic Ci się nie uda, to prawdopodobnie tak się stanie, ponieważ swoim zachowaniem i podjętymi decyzjami będziesz do tego dążyć. W psychologii takie zjawisko nosi nazwę „samospełniającego się proroctwa”.
Jak nauczyć się myślenia o sobie dobrze?
-
Bądź świadomy/a swoich mocnych i słabych stron.
-
Powtarzaj sobie codziennie hasło: lubię siebie!
-
Doceniaj swoje wysiłki i drobne sukcesy.
-
Zaakceptuj to, że jak każdy człowiek masz zalety, ale też wady.
-
Nie porównuj siebie do innych ludzi.
-
Nowe zadania traktuj jako wyzwania i podejmuj się ich.
-
Naucz się śmiać, kiedy zrobiłeś coś absurdalnego- dzięki temu nabierzesz dystansu do siebie i świata.
-
Analizuj swoje zachowanie i wyciągaj z niego konstruktywne wnioski.
źródło: www.glospedagogiczny.pl
23 lutego- Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją
Zjawisko depresji ciężko jest ująć w kilku zdaniach. Mówi się, że depresja to „choroba duszy”. Według statystyk między 10% a 25% kobiet i 5% a 12% mężczyzn w pewnym momencie swojego życia może na nią zachorować. Na szeroko rozumiane zaburzenia depresyjne cierpi w Polsce około 4% nastolatków, a liczba ta wzrasta. Należy mieć na uwadze fakt, iż konsekwencje nieleczonej depresji mogą prowadzić nawet do samobójstwa.
Wyróżnić można kilka rodzajów depresji:
Stan depresyjny- potocznie nazywany uczuciem przygnębienia, stanem obniżonego nastroju. Można go odczuwać w trudnej sytuacji życiowej, może też mieć związek np. z zaburzeniami hormonalnymi.
Epizod depresyjny- stan, w którym występuje minimum pięć objawów depresji i trwa co najmniej dwa tygodnie.
Dystymia- chroniczna depresja. Stan utrzymującego się obniżonego nastroju przez co najmniej dwa lata.
Depresja u dzieci i młodzieży objawia się między innymi poprzez bóle somatyczne (ból głowy, brzucha, zaburzenia odżywiania i snu), towarzyszy im irytacja, złość, zachowania autoagresywne, demonstrowanie wrogości wobec otoczenia, osłabienie pamięci. Inne objawy to wycofanie się z życia towarzyskiego, apatia, anhedonia (utrata zdolności do przeżywania radości). Symptomy te oczywiście mogą występować zarówno u dorosłych, jak i młodzieży.
Charakterystyczne myśli:
Nic mnie nie cieszy
Z niczym sobie nie radzę
Coś jest ze mną nie tak
Moje życie nie ma sensu
Ciągle tylko płaczę
Nie mogę się na niczym skupić
Chcę ze sobą skończyć
Nie chce mi się żyć
Jestem lękliwy, rozdrażniony
Jestem beznadziejny
Gdzie zgłosić się po pomoc?
Psycholog szkolny
Pedagog szkolny
Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, tel.: 800-70-2222
Jesteś ofiarą przemocy lub jej świadkiem? Tutaj znajdziesz pomoc:
Niebieska linia: 800-120-002
Policja: 112
Straż miejska: 600 224 517
TOZ: 604-885-901
Uczniowie
WAŻNE! Materiały dla ósmoklasistów - szybka powtórka przed egzaminem:
- Egzamin ósmoklasisty – CKE
- Powtórka last minute przed egzaminem | Pi-stacja
- Zestawy zadań powtórkowych – CKE
- Kiedy zacząć się uczyć do egzaminu - TAK, ZDAM!
- 🎓 Odrabiamy.pl - rozwiąż z nami swoje zadania. Portal i aplikacja learningowa.
Rok szkolny 2023/2024
Oddział przedszkolny 5-latków - wychowawczyni Jolanta Dziubak
II A - wychowawca Zbigniew Mucha
III A - wychowawczyni Bogusława Matejak
VI A - wychowawczyni Katarzyna Piastowicz
VII A - wychowawczyni Małgorzata Chober
VIII A - wychowawczyni Agnieszka Tułaza
Stołówka szkolna
Serdecznie zapraszamy
do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej.
Aktualny jadłospis znajdziecie Państwo zawsze w zakładce
STOŁÓWKA SZKOLNA
Karta sukcesów
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
w imieniu Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka serdecznie dziękuję za udział w akcji „Szkoła do hymnu”. Miło mi poinformować, że w tegorocznej inicjatywie wzięło udział blisko 21 tys. przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z kraju oraz ponad 260 placówek polonijnych z całego świata. Cieszymy się, że 10 listopada o godz. 11:11 byli Państwo z nami!
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
w imieniu Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka serdecznie dziękuję za udział w akcji „Szkoła do hymnu”. Cieszę się, że tak wielu uczniów i nauczycieli uczciło w ten sposób Narodowe Święto Niepodległości.
Z poważaniem
Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN
WYKAZ OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE
SUKCESY UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE |
|
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: | MIĘDZYSZKOLNY TURNIEJ CZYTELNICZY dla uczniów klas trzecich: „Anaruk w zaczarowanej zagrodzie” |
Miejsce i data: | Trzebiatów 29.11.2016 r. |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: |
II miejsce – Zuzanna Cichewicz IIIb, Kinga Misior IIIa, Marcelina Skwarek IIIb, Kacper Romaniszyn IIIa |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) | ANGELIKA TELEJ, JOLANTA DZIUBAK |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): |
|
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | Angelika Telej/Biblioteka Publiczna im. Marii z Czartoryskich Wirtemberskiej Trzebiatowskiego Ośrodka Kultury |
SUKCESY UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE |
|
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: | Szkolny konkurs plastyczny "Portret Jana Pawła II". |
Miejsce i data: | Zespół Szkół w Drzonowie 06.10.2016 r. |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: |
Kacper Cwakliński uczeń klasy I SP, I MIEJSCE wśród klas I-III. |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) | ZBIGNIEW MUCHA |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): | |
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | Szkolne Koło "Caritas" - Emilia Dziedzic |
Tytuł konkursu/nazwa osiągnięcia: |
1.MISTRZOSTWA POWIATU KOŁOBRZESKIEGO W UNIHOKEJU DZIEWCZĄT – IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ |
Miejsce i data: |
1.14.11.2016 - DRZONOWO 2.15.11.2016 - DRZONOWO 3.16.11.2016 - DRZONOWO 4. 17.11.2016 - DRZONOWO 5. 3.11.2016 - KOŁOBRZEG 6. 3.11 2016 - KOŁOBRZEG 7. 4.11.2016 - KOŁOBRZEG |
Uczestnicy (imię i nazwisko ucznia) – zajęte miejsce lub opis osiągnięcia: | SP DRZONOWO. DZIEWCZĘTA: KINGA ODEJ, KORNELIA ŻMUDA, NATALIA DREWNIAK, AGNIESZKA SKOWROŃSKA, MARTYNA KOJRO, MARTYNA BIEDRZYCKA, KINGA STRZECHMIŃSKA, MARTYNA WARLIKOWSKA, WIKTORIA CIECHOWSKA, NATALIA JURCZYS, NIKOLA OCHNIO CHŁOPCY: MICHAŁ WOŹNIAK, MARCEL NOWAK, MICHAŁ KOJRO, JAKUB PSZCZOŁA, KACPER KAŁDUS, MATEUSZ DZIEDZIIC, JAKUB DUSZYŃSKI, JAKUB MICHALSKI, MARCEL SOBCZAK, MARCEL PIETRZAK, MAKSYMILIAN WANOWSKI GIMNAZJUM DRZONOWO. DZIEWCZETA: MARTYNA BEREDA, OLIWIA DZIEKAŃSKA, OLIWIA KOWALSKA, NATALIA CIECHOWSKA, JULIA STRZECHMIŃSKA, WIKTORIA DZIEKAŃSKA, ALEKSANDRA PIESIK, DOMINIKA WYSZYŃSKA CHŁOPCY: KACPER GAWRYCHOWSKI, MACIEJ SADOWSKI, MATEUSZ LASKOWSKI, SZYMON LASKOWSKI,PATRYK BABULA, ADRIAN BYSZEWSKI, RAFAŁ GAWRYŚ, JAKUB WOJCIUK, ŁUKASZ STRZECHMIŃSKI, JAKUB MARCINIAK, JAKUB ROGULA, JAN DUSZA |
Imię i nazwisko opiekuna (osoby przygotowującej do konkursu itp.) |
RADOSŁAW RASZTUBOWICZ, DARIUSZ PIETRZYKOWSKI |
Zdjęcia potwierdzające osiągnięcia (również skan dyplomu): | |
Organizator konkursu/przedsięwzięcia: | KOLOBRZESKI SZKOLNY ZWIĄZEK SPORTOWY |
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2023/2024
INAUGURACJA
ROKU SZKOLNEGO 2023/2024
W SZKOLE PODSTAWOWEJ
im. MIESZKA I W DRZONOWIE
ODBĘDZIE SIĘ 4 WRZEŚNIA 2023 R.
O GODZINIE 9:00
Rozkład jazdy autobusów szkolnych w dniu 4 września 2023r.
Rozkład jazdy autobusów szkolnych od dnia 5 września 2023r.
Rozkład jazdy autobusów od 5 września
Programowanie robotów edukacyjnych - święcące diody.
W grudniu 2022r., uczestnicy szkolnego koła komputerowego, kontynuowali programowanie robotów edukacyjnych.
Poprzednie programowanie miało na celu opanowanie sterowania robotami w różnej formie, tak aby móc się nimi na przykład bawić w berka lub grać mecz w piłkę nożną. W czasie tych zabaw, uczniowie szybko zauważyli, że gdy ilość robotów wzrastała, często padało pytanie - "Który z nich to mój robot ?". Dlatego grudniowym etapem programowania było oznaczenie robotów określonymi symbolami świetlnym, tak aby stały się one łatwo rozpoznawalne. W tym celu napisaliśmy kod programu, który po wgraniu do pamięci robota wyświetlał określone, kolorowe diody. Od tej chwili drużyny robotów nie mogły się już mylić. Mało tego - każdy z uczestników, mógł zaprogramować swojego robota z własnym, niepowtarzalnym kodem świetlnym.
Życzenia.
„ Aby Święta Bożego Narodzenia były bliskością
i spokojem,
a Nowy Rok – dobrym czasem".
/ K. I. Gałczyński/