×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images//aktualnosci/wydarzenia2019/Przerwa_z_Chinczykiem
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images//aktualnosci/wydarzenia2018/Wizyt_pierwszaków280218

Biblioteka szkolna

GODZINY PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

PONIEDZIAŁEK 8.55 - 10.50 i 12.35-14.35

WTOREK 8.55 - 15.20

ŚRODA 8.55 - 14.35

CZWARTEK 8.55 - 15.20

PIĄTEK 8.55 - 14.20

KONSULTACJE piątek 14.20 - 15.20

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. telefon: 94 35 87 493 wewnętrzny 19.

19 grudnia 2023 r. w przemiłej świątecznej atmosferze uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w zajęciach czytelniczych i złożyli uroczystą przysięgę czytelnika biblioteki szkolnej. Podczas zajęć pierwszaki zapoznały się z zasadami panującymi w bibliotece, prośbami książek, które samodzielnie odczytali, wysłuchali przedświątecznej opowieści A. Lindgren "Skrzat i lis", poznając jej morał i przesłanie jakim jest: nieocenianie nikogo zanim się go dobrze nie pozna i niesienie wzajemnej pomocy innym, często biednym i potrzebującym osobom.

Na zakończenie dzieci przygotowały wspólną choinkę złożoną z odrysowanych szablonów ich dłoni na znak zawartej przysięgi, która stała się także przemiłą ozdobą biblioteki w tym tak ważnym dla nas przedświątecznym czasie. 

Zatem od dziś pierwszaki, które już znają cały alfabet i bardzo ładnie czytają, jak potwierdziły mieszkające w bibliotece Biblioskrzaty, mogą wypożyczać już bardziej obszerne pozycje książkowe, do czego serdecznie ich zapraszamy.

Tekst i zdjęcia: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska.

Adaś odczytuje samodzielnie list od książki..JPG Chłopcy przygotowują łapki z papieru..JPG Dzieci odrysowują swoje dłonie na ziolonym brystolu..JPG

Dzieci oglądają pokaz multimedialny..JPG Dzieci zapoznają się ze spotem akcji Mała książka, wielki człowiek..JPG Dziewczynki słuchają kolegów, którzy czytają..JPG

Franek rozdaje prezenty od bibliotekarza..JPG Księga reprezentująca księgozbiór biblioteki, pierniczki w tle dla dzieci..JPG Odczytywanie prośby książki na głos..JPG

Pierwszaki oglądają pokaz o zasad pacujących w bibliotece..JPG Pierwszoklasiści zapoznają się z prośbami książek, odczytują je ze znależionych pomiędzy książkami listów..JPG Pozycja książkowa A. Lindgren Skzat i lis, którą odczytała bibliotekarka..jpg

Praca nad wspólną łaptową choinką..JPG Prezenty od skrzatów bibliotecznych dla pierwszaków-pierniczki..jpg Skrzat mądrala i największa księga w bibliotece szkolnej..jpg

Stroik świąteczny, prezenty i księga reprezentująca księgozbiór biblioteki..jpg Uczniowie klasy pierwszej składają uroczystą przysięgę..JPG Wspólnie wykonana łapkowa świąteczna choinka..jpg

Zdjęcie grupowe klasy..JPG Zdjęcie grupowe. Dzieci siedzą w kąciku czytelniczym..JPG


Koło czytelnicze "W świecie Biblioskrzatów" zgłosiło się dziś do udziału w programie Fundacji Orange MegaMisja. Z przesłanych zgłoszeń organizator wytypuje tylko 140 szkół z całej Polski, dlatego proszę trzymać kciuki za nasze skrzaciki:).

"Dzięki technologiom dzieci mogą uczyć się wielu nowych rzeczy, poznawać świat, rozwijać pasje. Często bardzo sprawnie posługują się tabletem, smartfonem i innymi sprzętami, ale techniczne umiejętności nie wystarczą, by bezpiecznie korzystać z Internetu.

MegaMisja to nieodpłatny ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych. Może być realizowany w ramach zajęć lub na świetlicy szkolnej. Adresujemy go do nauczycieli oraz dzieci w wieku 6-10 lat. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli, wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Ważne jest  żeby najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.

MegaMisja to odpowiedź na potrzeby

badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że średnio, 70-80% uczniów w wieku 7-9 lat nigdy nie słyszało o tym, że należy używać oprogramowania antywirusowego, czy stosować trudne do odgadnięcia hasła.

Właśnie dlatego wychowawcom uczestniczącym w programie udostępniono portal MegaMisji, w którym znajdą oni gotowe scenariusze zajęć na temat bezpiecznego i twórczego korzystania z nowych mediów. Proponowane tematy pomogą uatrakcyjnić nauczycielom prowadzone zajęcia

Aby dostosować się do potrzeb dzieci, wyzwania oparte są na mechanizmie gry edukacyjnej. Pojawiają się w niej animowani bohaterowie, którzy mają mnóstwo pytań i kłopot z pewnym cyfrowym wynalazkiem. Dzieci, pracując w grupie, podejmują kolejne zadania w MegaMisji, zdobywają punkty i nagrody pomocne w realizacji zajęć, w tym: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, i inne atrakcyjne rzeczy, które wzbogacą wyposażenie placówki.

Cyfrowe kompetencje przyszłości

Przy realizacji wyzwań uczniowie uczą się, jakie treści można publikować w Internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w Internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy.
W MegaMisji stawiamy na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję w trakcie zajęć i zabawę, która przyspieszy nabywanie cyfrowych kompetencji".

Źródło:O programie – MegaMisja – kompetencje cyfrowe dla dzieci i nauczycieli w świetlicach szkolnych.

Film: Anna Stefaniak-Dołęgowska.

Poniżej znajduje się film argumentujący, dlaczego właśnie nasza szkoła powinna zostać wybrana do realizacji programu.


 

8 maja 2023 r. 3 i 4-latki z grupy "żółwików" Przedszkola Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Drzonowie odwiedziły bibliotekę szkolną w Dniu bibliotekarza. Maluszki przywitały się z panią dyrektor Ireną Pietrzykowską, która zaprowadziła je do biblioteki.

Tam nauczyciel-bibliotekarz pokazał im pomieszczenia wypożyczalni i czytelni, gdzie mogły obejrzeć książeczki i czasopisma dla najmłodszych czytelników. Maluszki przywitały się również z Biblioskrzatami, mieszkającymi w naszej szkole. Dzieci były bardzo zainteresowane nowopoznanym miejscem, z zaciekawieniem oglądały książeczki. Na zakończenie wręczyły pani dyrektor i bibliotekarzowi przepięknie własnoręcznie wykonane podziękowanie za możliwość odwiedzenia naszej placówki. Serdecznie dziękujemy za przemiłe odwiedziny i zapraszamy na kolejne spotkania czytelnicze.

Tekst: Anna Stefaniak-Dołęgowska, zdjęcia Ewa Miklasińska.

Bibliotekarka opowiada przedszkolakom o zbiorach biblioteki szkolnej.jpg Dzieci oglądają książeczki i czasopisma dziecięce..jpg Dzieci oglądające książeczki..jpg

Dzieci weszły do wypożyczalni w bibliotece. Przywitały je pani dyrektor i bibliotekarka..jpg Przedszkolaki przywitały się z panią dyrektor..jpg Wspólne zdjęcie przedszkolaków z bibliotekarką i Biblioskrztami..jpg


W ramach dotacji rządowej przeznaczonej na wyposażenie szkół w materiały edukacyjne dostosowane dla uczniów pochodzenia ukraińskiego, zakupiono do biblioteki szkolnej 136 voluminów i gier dwujęzycznych (polsko-ukraińskich), w celu stworzenia jak najlepszych warunków do nauki i spędzania czasu wolnego naszym uczniom w bibliotece szkolnej.

Pozwolą one na integrację, gdyż ich dwujęzyczność wpłynie pozytywnie na rozwijanie umiejętności językowych w języku polskim, jak i zaznajomienie się polskim uczniom z językiem ukraińskim.

Bardzo ważne było zakupienie dostępnych już na rynku wydawniczym niektórych lektur szkolnych, obowiązujących w systemie edukacji polskiej w języku ukraińskim. To pozwoli uczniom oraz nauczycielom na bardziej szczegółową ich interpretację podczas dodatkowych zajęć, wpłynie pozytywnie na motywację do nauki szkolnej dzieci z Ukrainy, na czym bardzo nam zależy.

Zapraszamy do odwiedzenia biblioteki i zapoznania się z jej nową ofertą.

Tekst i zdjęcia: Anna Stefaniak-Dołęgowska.

Poniżej znajduje się galeria zdjęć obrazująca zakupione książki.

Biblia dla dzieci po ukraińsku..jpg IMG_20230111_125723.jpg Ksiązka o tytule Wolność, pokój, przyjaźń..jpg

Książka o tytule Afryka Kazika. Lektura szkolna..jpg Książka o tytule Amelka i Kuba. Dwujęzyczna..jpg Książka o tytule Podwójne święta..jpg

Książka o tytule Witaj w Polsce..jpg Ksiżaki leżące na stole.jpg Zdjęcie stosu książek pod tytułem Felix, Net i Inka..jpg

 


Członkowie Koła Czytelniczego w grudniowe popołudnia uczyli się pisania życzeń świątecznych i adresowania kartek pocztowych, których tradycja niestety zanika w dobie poczty elektronicznej oraz telefonii komórkowej.

Przygotowywaliśmy także skrzaty spełniające życzenia z masy solnej i skarpetkowe skrzaciki, będące wspaniałym prezentem pod choinkę. Wszystkie działania były oparte na literaturze znajdującej się w zasobach biblioteki szkolnej: „Księgi życzeń”, pozycji „Jak pisać pisma użytkowe”, „Słownik ortograficzny” i „Słownik poprawnej polszczyzny”.  I tak wspaniale i bardzo twórczo minął nam czas.

Życzymy Państwu i sobie wielu równie miłych, pogodnych i twórczych chwil w Nowym Roku 2023, oczywiście w wyborowym towarzystwie.

Poniżej znajduje się galeria zdjęć uczniów klasy trzeciej biorących udział w zajęciach wraz z opisami.

Tekst i zdjęcia: Anna Stefaniak-Dołęgowska.

Carmen i Talita podczas pracy..jpg Carmen i jej skrzat..jpg Dominik i jego skrzat..jpg

Dominik pokazuje wybraną przez siebie kartkę z dzieciatkiem Jezus w żłóbku..jpg Eko-skrzat Pani Ani spełni życzenia jej córki Kajki..jpg Julka i Milena wypełniają skarpetki ryżem..jpg

Julka i jej skrzat z zielonym noskiem..jpg Kaja i Maja trzymające na głowach zrobione przez siebie skarpetkowe skrzaty..jpg Kaja, Maja i Antosia oraz ich skrzaty bliźniaczki..jpg

Kaja, Maja i Antosia skupione na pracy przesypują ryż..jpg Maja pokazuje przygotowaną przez siebie kartkę z Mikołajem..jpg Maja wypisuje kartkę pocztową..jpg

Materiały i karty pracy oraz kartki pocztowe..jpg Milena wypełnia kartę pracy..jpg Patrycja i Milena wraz z swoimi skrzatowymi bliźniakami..jpg

Skrzat Patrycji w czapce z świątecznym motywem oraz niebieskim noskiem..jpg Skrzat spełniający życzenia wykonany z masy solnej..jpg Skrzaty życzeń wykonane przez uczestników koła..jpg

Talita i jej skrzat..jpg Uczestnicy zajęć podczas przygotowywania skarpetkowych skrzatów..jpg Uczniowie siedzący przy wspólnym stole przy pracy. (2).jpg

Uczniowie siedzący przy wspólnym stole przy pracy..jpg Wskazówki dla uczniów jak napisać życzenia na kartce..jpg


 

W mikołajkowej atmosferze uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w warsztatach czytelniczych i plastycznych zakończonych pasowaniem na czytelnika biblioteki szkolnej.

Nasi milusińscy wysłuchali świątecznej opowieści Astrid Lindgren pod tytułem „Lis
i skrzat” opowiadającej o tym, że nie tylko od święta powinniśmy pamiętać o pomocy innym ludziom jak również zwierzętom. Akcja książki umiejscowiona jest w okresie Świąt Bożego Narodzenia, gdzie symbolem pomocy innym jest dodatkowe nakrycie przy wigilijnym stole. Skrzat, podzieliwszy się swoją strawą z wygłodniałym lisem, był właśnie takim symbolem. Dzieci doskonale poradziły sobie z interpretacją książki.

Skrzaty, które mieszkają w naszej bibliotece, także są jej dobrymi duchami, dlatego każdy uczestnik zajęć, chcąc zostawić w bibliotece swój skrzatowy ślad, wykonał pracę plastyczną składającą się z wyciętego obrysu jego dłoni i śmiesznej czapeczki, które po połączeniu stworzyły wraz z noskiem postać skrzata. Tak powstała girlanda pierwszoklasistów, została powieszona w wejściu biblioteki.

Na zakończenie dzieci zostały nagrodzone kolorowymi zakładkami do książki ze świątecznym słodkim akcentem. Biblioteka szkolna serdecznie zaprasza w swoje progi zarówno tych najmłodszych, jak i tych już znacznie starszych uczniów.

 

Tekst i zdjęcia: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska

Poniżej znajduje się galeria zdjęć obrazująca zajęcia czytelnicze wraz z opisami.

Anastazja pokazuje wykonanego przez siebie skrzta w różowej czapce..jpg Dymitrij wycina obrys swojej dłoni..jpg Eliza pokazuje swoją pracę..jpg

Miłosz i jego skrzat w zółtej czapce..jpg Okładka książki Lis i skrzat Astrid Lindgren.jpg Pierwszaki ułożone w kształcie koła z pracami i zakłądkami w dłoni..jpg

Prace uczniów złożone z odrysowanych ich dłoni i skrzatowych czapek wraz z noskami..jpg Uczniowie klasy pierwszej  pokazują swoje skrzaty..jpg Uczniowie przygotowują skrzatową girlandę.jpg

Zakładki do książek z świąteczną czekoladką..jpg Zbliżenie leżących małaych czytelników..jpg


"Noc Bibliotek to ogólnopolska akcja przekonująca do czytania poprzez promocję lokalnych bibliotek jako najbliższych miejsc spotkań z kulturą, z różnorodnymi zasobami i bezpłatną ofertą dla społeczności, sprzyjających wymianie idei i integracji.

Centrum Edukacji Obywatelskiej akcję zainicjowało i rozwija pod patronatem Biblioteki Narodowej, z udziałem współorganizatorów – Fundacji ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom oraz Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a także licznych partnerów i patronów. Nocy Bibliotek towarzyszy akcja Podziel się książkami” – zachęcająca czytelników do przynoszenia do bibliotek przeczytanych nowości wydawniczych, klasyki i lektur oraz innych poszukiwanych książek". Źródło": Noc Bibliotek - o akcji - Noc Bibliotek (ceo.org.pl)

Podczas tegorocznych obchodów uczniowie zaprezentowali swoje ulubione pozycje książkowe, wykonali własnoręcznie plakat obrazujący hasło wspierające mieszkańców Ukrainy, przygotowali oznaczenia w ramach "skrzatowego" pomysłu Wszystkie drogi prowadzą do biblioteki..., tworzyli w grupie bajki, poznali czym jest film, jego rodzaje i elementy. Wcielili się w detektywów oglądając film: „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Pierwsza tajemnica”, udostępniony przez organizatorów. Wysłuchali również odczytanego przez bibliotekarkę opowiadania Barbary Gwaryluk pod tytułem "Teraz tu jest nasz dom" Wydawnictwa Literatura. To pozwoliło uczestnikom zrozumieć przesłanie autorki: "Ukraina, nasz sąsiad, potrzebuje pomocy. To, co mogą ofiarować polskie dzieci, to serdeczność, przyjaźń i wyrozumiałość w przedszkolu, szkole, na podwórku". Pozycja ta jest dostępna w naszej bibliotece szkolnej.

Poniżej znajduje się zdjęcie okładki książki Barbary Gawryluk oraz film złożony ze zdjęć obrazujących wyżej wymienione czynności uczestników warsztatów.

.Okładka książki Barbary Gawryluk "Teraz tu jest nasz dom".

Tekst i film: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska

 


Członkowie Koła czytelniczego "W świecie Biblioskrzatów", podczas wrześniowych zajęć czytelniczych, zapoznali się z działem 5 Uniwersalnej Klasyfikacji Dziesiętnej - matematyka i nauki przyrodnicze.

Bardziej szczegółowo skupiły się na leksykonach i albumach przyrodniczych traktujących o drzewach.

Zbierając dary natury w postaci różnego rodzaju liści drzew, odszukiwały w książkach ich nazwy, ilustracje: ich liści i owoców, czytały w jakim środowisku występują i jakie charakterystyczne cechy posiadają. Na zakończenie nasze skrzaty przygotowały swoje podobizny z wykorzystaniem zebranych (jeszcze nie tak pięknie wybarwionych w tym roku) liści jesiennych. 

Zdjęcia poniższej galerii obrazują dzieci podczas zajęć w bibliotece szkolnej.

IMG_20220913_130127.jpg IMG_20220913_130131.jpg IMG_20220913_130216.jpg

IMG_20220913_130306.jpg IMG_20220920_123211.jpg IMG_20220920_123249.jpg

IMG_20220920_124903.jpg IMG_20220920_124916.jpg IMG_20220920_124957.jpg

IMG_20220920_125516.jpg IMG_20220920_125605.jpg IMG_20220920_130121.jpg

IMG_20220920_130804.jpg IMG_20220920_131153.jpg IMG_20220920_131249.jpg

IMG_20220920_131311.jpg IMG_20220920_131331.jpg IMG_20220920_131437.jpg

IMG_20220920_131509.jpg IMG_20220920_131540.jpg IMG_20220923_115936.jpg

IMG_20220923_121420.jpg

Tekst i zdjęcia : Anna Stefaniak-Dołęgowska 




-----------------------------------------------------------------------------------------------

FUNKCJONOWANIE BIBLIOTEKI SZKOLNEJ W DOBIE PANDEMII

Biblioteka może obsługiwać tylko i wyłącznie uczniów i pracowników Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie.


W BIBLIOTECE JEDNOCZEŚNIE mogą przebywać wyłącznie dwie osoby (jedna wypożyczająca i druga oczekująca w wejściu-przedsionku biblioteki w odległości 2 m od siebie).

Osoby wypożyczające muszą zdezynfekować dłonie środkiem dezynfekcyjnym znajdującym się w wejściu do biblioteki w podajniku.

W pomieszczeniu biblioteki zabrania się korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń aktywowanych dotykiem.


ZBIORY (KSIĄŻKI ) PODAJE BIBLIOTEKARZ – BRAK WOLNEGO DOSTĘPU DO REGAŁÓW


Książki zwrócone do biblioteki przechodzą 2 dniową kwarantannę.


Biblioteka szkolna zaprasza uczniów do udziału w konkursach czytelniczych w II półroczu roku szkolnego 2021/2022

Biblioteka szkolna ogłasza konkurs czytelniczy na:

rodzinnie wykonaną największą eko-zakładkę do książki (wykonaną z materiałów nadających się do recyklingu: papier, plastik, metal, szkło),

rodzinnie wykonany film promujący czytelnictwo lub obrazujący biblioteczkę domową rodziny i zachęcający do przeczytania ulubionej książki z dzieciństwa (film nagrany w pliku mp3 proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

uczniowski dzienniczek lektur przeczytanych przez ucznia w roku szkolnym 2021/2022 (technika i format wykonania pracy dowolny),

rodzinnie wykonaną postać czytającego skrzata (technika i format dowolny).


Prace można przynosić do biblioteki szkolnej od marca do maja 2022 r.
Na uczestników i zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.

Wszelkie pytania proszę kierować poprzez Dziennik Librus lub e-mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).


 Zbuntowane słowa.... 13 grudnia 1981 r. Pamiętamy.

"A warto wiedzieć, że Polacy walczyli o swoją wolność nie tylko bronią w ręku, ale także i słowem. 

Walczyli o to, żeby można było mówić po polsku, po polsku się uczyć, czytać po polsku i po polsku myśleć. Żeby nasza historia była prawdziwa i żeby o Polsce można było mówić dobrze czy źle, ale zawsze prawdziwie. I o tym też warto wiedzieć. Bo dowiadujemy się najczęściej o wojnach, bitwach, powstaniach. Rzadziej natomiast o tym, co działo się w ludzkich myślach i głowach.


Zdjęcie gazetki ściennej pt. Zbuntowane słowa.

A słowa, choć tego nie widać, tworzą między ludźmi niewidzialne nitki, wiążą ich ze sobą. Z takich nitek powstały zdarzenia-jak słynne strajki sierpniowe w 1980 roku, a po nich „Solidarność”.
            Dlatego też władze tych krajów, które znalazły się po drugiej wojnie światowej w tak zwanym obozie socjalistycznym, czyli faktycznie pod dyktaturą ZSRR, stale szukały sposobów, żeby odciąć ludziom dostęp do wolnego słowa. Zamykano wydawnictwa
i drukarnie, specjalne „zagłuszaczki” uniemożliwiały słuchanie radia z krajów zachodnich,
a z bibliotek wyrzucano na makulaturę przedwojenne książki, żeby ludzie nie mogli poznawać prawdy o własnej historii.
            Przez wiele lat uczyliśmy się walczyć o wolność słowa na różne sposoby. Działy się wtedy ważne rzeczy: buntowali się studenci i profesorowie, protestowali robotnicy, no
a także zwykli ludzie, bo gospodarka miała się fatalnie, rząd podniósł ceny, a wielu towarów codziennego użytku i tak nie można było w sklepach kupić. Dla członków partii były różne przywileje: talony na samochody, przydziały na mieszkania, nawet specjalne sklepy,
w których były lepsze towary. Ale zwykli ludzie musieli godzinami stać w kolejkach po podstawowe produkty.

            Kiedy w czerwcu 1976 roku robotnicy Radomia i Ursusa zaprotestowali przeciw kolejnym podwyżkom cen, milicja brutalnie rozpędziła protestujących, wielu z nich aresztował i pobiła, skazała na kary pieniężne i więzienie.

            Wtedy powstał KOR –Komitet Obrony Robotników. Stworzyła to grupka odważnych ludzi, którzy domagali się zwolnienia uwięzionych, zbierali pieniądze na pomoc ich rodzinom, zapewniali im pomoc prawników.

            Niektórzy ludzie także w sercu buntowali się przeciw krzywdzie, niesprawiedliwości i niewoli. Ale lata terroru przyzwyczaiły ich do bierności, do przekonania, że władza jest wszechmocna i trzeba być jej posłusznym. Krążyło takie przysłowie: „Nie dyskutuj, nie podskakuj, siedź na tyłku i przytakuj”.
            Może uda się tych ludzi przekonać, żeby nabrali więcej odwagi? Dać im więcej wiadomości, żeby nie byli skazani tylko na to, co jest w telewizyjnej propagandzie?

Podaj dalej!

Na początku było mozolne przepisywanie na zwykłej maszynie do pisania, na cieniutkiej bibułce, zwanej przebitką. Przez kalkę można było napisać kilka egzemplarzy-dlatego też na brzegu każdej karteczki był napis: „PRZECZYTAJ-NIE NISZCZ-PRZEPISZ-PODAJ DALEJ”.
W ten sposób wiadomości wędrowały z rąk do rąk ludzi, którzy ufali sobie nawzajem.
            Kolejnym sposobem, już bardziej wydajnym, ale też o wiele trudniejszym, był druk na powielaczu. Było to urządzenie do kopiowania dokumentów, coś w rodzaju dzisiejszej kserokopiarki. Tylko staromodnym i skomplikowanym w obsłudze. Ale też wszystkie powielacze były pod surową kontrolą władzy i znanego wszystkim urzędu cenzury
w Warszawie na ulicy Mysiej, a w każdym większym mieście ten urząd miał swoje oddziały. Tam siedzieli partyjni panowie i panie i czytali wszystko, cokolwiek miało być wydrukowane, według specjalnych instrukcji, i skreślali to, co było zakazane. Wszystko, co było państwowe, musiało być podporządkowane cenzurze. A wszystko, co prywatne, było zabronione.
Czasem udawało się gdzieś wytropić jakiś stary nieużywany powielacz, podobno jeden był nawet przed wojny i należał kiedyś do Niemców.

Ale to była rzadkość i tak naprawdę powielacze do Polski przychodziły tajną drogą z zagranicy. W ich nielegalnym transporcie pomagali najczęściej odważni marynarze, którzy ukrywali niezbędną maszynę we wnętrznościach swojego statku albo jachtu i przeprawiali się nim przez Bałtyk.
            Powstawały też urządzenia drukujące własnego pomysłu i własnej produkcji. Wykorzystywano przy ich tworzeniu przeróżne części innych mechanizmów. Zdarzało się nawet, że częścią maszyny drukarskiej stawała się…wyżymaczka od starej pralki o imieniu Frania.

            Ale były też inne sposoby i nie da się tu wszystkich wymienić. Od tej pory zakazane druki, zwane bibułą, nie tylko były przemycane zza żelaznej kurtyny, ale też powstawały
i krążyły wśród ludzi, u nas, w Polsce.
            Oczywiście wymagało to nie tylko samej drukującej maszyny: trzeba było zdobywać papier, farby drukarskie, urządzenia do ciecia papieru, zszywania kartek, no a przede wszystkim znać ludzi i miejsca do pomocy w rozprowadzaniu tajnych książek, których przecież nie sprzedawało się w księgarniach i nie wystawiało na półkach w bibliotece publicznej. Jednak ruch wolnego słowa rozwijał się mimo wszystkich trudności, aresztowań, śledzenia osób, które, zdaniem służby bezpieczeństwa, mogły być podejrzane, podsłuchiwania rozmów telefonicznych i tak dalej.
            Podziemne gazety i książki rozwozili i roznosili kolporterzy do zaufanych domów, do zakładów pracy.

Zdjęcie strony tytułowej książki dla dzieci wydanej przez wydawnictwo podziemne.





            Najbardziej znane było chyba wydawnictwo Nowa. To podziemna niezależna oficyna wydawnicza, która drukowała zakazane przez cenzurę utwory pisarzy polskich i zagranicznych. Oprócz autorów współczesnych, w pierwszych latach swojego istnienia Nowa wydała wznowienie małej książeczki marszałka Józefa Piłsudskiego „Bibuła”, barwnej gawędy o dziejach nielegalnych druków i ich znaczeniu w walce o odzyskanie niepodległości sto lat wcześniej.
            Bardzo ważnym wydarzeniem lat siedemdziesiątych był wybór polskiego papieża, Jana Pawła II (czyli Karola Wojtyły), a potem jego wizyta w Polsce. Obudziła ona w wielu polskich sercach nadzieję i wiarę, że trzeba próbować coś odmienić, że to jest możliwe.
            Latem 1980 roku przez cały kraj znowu przetoczyły się strajki.

Ruch oporu zaczął się jednoczyć. Władze (pierwszym sekretarzem Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej był wówczas Edward Gierek) pod naciskiem państw zachodnich, które protestowały przeciwko łamaniu w Polsce praw człowieka, zgodziły się na rozmowy ze strajkującymi i ich doradcami.
            31 sierpnia 1980 roku podpisano porozumienia sierpniowe (uczynił to Lech Wałęsa) między strajkującymi robotnikami a rządem polskim. Powstał Niezależny Samorządny Związek Zawodowy „Solidarność”, który wydawał i rozprowadzał swoje pisma, gazetki
i książki. Choć cenzura w dalszym ciągu istniała, jednak działający legalnie związek zawodowy miał prawo do publikowania własnych informacji i korzystał z niego, jak tylko się dało.

Władze Peerelu, choć podpisały porozumienia sierpniowe, wcale nie zamierzały ich dotrzymywać i od samego początku szykowały się do napaści na społeczeństwo.
stało się to jak wiadomo, po piętnastu miesiącach, 13 grudnia 1981 roku. Aresztowania
i internowania przywódców i działaczy związkowych, czołgi na ulicach, wyrzucanie z pracy. Kontrole i inne utrudnienia życia, strzelanie do protestujących górników na Śląsku. Przepisy stanu wojennego bardzo surowo zakazywały wolnego słowa, tropiły adresy drukarń,
a posiadanie nawet pojedynczej ulotki groziło różnymi karami.

W stanie wojennym
Mimo zniszczeń, jakie wywołał stan wojenny i w ludziach, i w wyposażeniu, wolny ruch wydawniczy bardzo szybko zaczął się odradzać, Sprzyjał temu zapamiętany z niedawna smak wolności, gniew i oburzenie na oszustwa władzy i przekonanie, ze to nie koniec, tylko początek nowego rozdziału, dopóki możemy jeszcze liczyć na wolne słowo.
            Choć więc aresztowano wielu redaktorów, autorów i drukarzy, skonfiskowano maszyny drukarskie i zapasy papieru, podziemny ruch wydawniczy odradzał się bardzo szybko, poczynając od przepisywanych na starej maszynie spisów obozów internowanych
i miejsc ich zatrzymania, przez przewożenie w głębinach ciężarówek z pomocą humanitarną z zagranicy nowego sprzętu do drukowania (w tym wreszcie i komputerów).

            Odnawiały się pisma podziemne sprzed stanu wojennego, powstawały też nowe, niektóre upadły, a rodziły się jeszcze inne.
Wśród wielu najbardziej poczytny był chyba „Tygodnik Mazowsze”.
Odbierało się go w umówionym miejscu w pracy zazwyczaj w środę, żeby po południu wczytywać się w malutkie literki.
Po kilku, czterech mniej więcej, latach Służba Bezpieczeństwa, z trudem nadążała
z uganianiem się za podziemnymi wydawcami, drukarzami, kolporterami, czytelnikami-byli oni coraz liczniejsi i coraz śmielsi, a ich tropienie i ściganie coraz bardziej pracochłonne
i kosztowne. Poza tym Polska tonęła w długach wobec krajów zachodnich, a w krajach bloku wschodniego terror również zaczynał trzeszczeć.

Teatr w dom|
Nie tylko gazetki i książki roznosiły wolne słowo. Rodził się cały kosmos kultury niezależnej: powstawały zespołu aktorskie, które dawały koncerty i przedstawienia w niektórych prywatnych mieszkaniach, a także w kościołach; dzięki nowemu wynalazkowi – magnetowidom, można było wyświetlać w domach zakazane przez cenzurę filmy, czasami odzywała się melodyjka „Siekiera, motka, bimber, szklanka…” i dawało się posłuchać audycji Radia „Solidarność”…

        Wolność wciskała się do różnych szczelinek naszego życia. I nie dało się już niczym ich zabetonować.
        Prawda, że była to wolność tylko dla tych śmiałych, których nie było wielu
.

 Słowa fruwające
                No a co, jeśli ktoś nie ma odpowiednich znajomych i w ogóle nawet nie wie
o istnieniu wolnego słowa? Jak dotrzeć do takiego człowieka, żeby dowiedział się, że
w Polsce dzieją się tak ważne rzeczy?
             Dla tych nieznajomych i nieznanych przeznaczone były akcje ulotkowe. Ważne wiadomości drukowało się na wielu małych karteczkach związanych potem w paczuszkę cienkim sznurkiem albo tasiemką. Dziś roznosiciele ulotek reklamują zawsze jakieś towary lub firmy i rozdają swoje karteczki na ulicach albo wkładają je do skrzynek pocztowych. Ale w tych dawnych czasach było to o wile bardziej utrudnione, bo, oczywiście, zakazane.
Wtedy, przed laty, wymagało to wdrapania się na dach wysokiego domu w mieście i takiego umieszczenia pakunku, aby potem uwolnił się sam i żeby wiatr poderwał ulotki, i rzucił je na ulicę, kiedy sprawcy już zdążyli uciec. Wtedy ulotki trafiały wprost w ręce przechodniów-oczywiście tylko tych, którzy nie bali się ich czytać.
            Taka właśnie ulotkę, która spadała właśnie z nieba przed wyborami 4 czerwca 1989 roku, wyborami, po których skończył się Peerel.
Ruch wolnego słowa, tak jak te fruwające ulotki, porwał ze sobą wielu Polaków. Nic dziwnego, mieliśmy we krwi, zapisany był w naszej historii, począwszy od Tadeusza Kościuszki, Stanisława Traugutta, Józefa Piłsudskiego.
Dzięki niemu mogliśmy się obudzić, zdemaskować kłamstwa, którymi karmiła nas propaganda i szkoła- jak te najważniejsze- kłamstwo o zbrodni katyńskiej w roku 1940, kłamstwo o tym, że gdy napadły na nas wojska Hitlera, to Związek Radziecki pośpieszył nam z pomocą.
Siła tych odkłamań była tak potężna, że docierała nawet do tych, którzy wierzyli w „swoją” partię i dawane przez nią przywileje. Dlatego mogliśmy się dogadać” jak Polak z Polakiem”, zgodnie z mądrym powiedzeniem Lecha Wałęsy. Usiąść przy okrągłym stole i utworzyć nowe państwo polskie, któremu oczywiście daleko do raju na ziemi, bo wolność można zniszczyć przemocą, ale odbudowuje się ją powoli mądrością i wzajemnym zaufaniem".

Joanna Papuzińska

Dla tych co chcą wiedzieć więcej

„Bibuła, XVI-ecie rocznika”. Wydawca: Stowarzyszenie Wolnego Słowa, Warszawa 2017

Józef Piłsudski, „Bibuła”. Nowa, Warszawa 1978 (i inne wydania)

Szymon Sławiński, „„Solidarność” 1980-86. Krótka historia dla dzieci”. Wydawnictwo Muchomor. Warszawa (brw)

Joanna Papuzińska, „ Bibuła i legenda. [w:] Drukowaną ścieżką”. Wydawnictwo Literatura, Łódź 2001, s. 9-14”.

Autor opracowania: Joanna Papuzińska „Zbuntowane słowa”. Wydawnictwo Literatura.

Na bazie zebranych materiałów nauczyciel-bibliotekarz przygotowała gazetkę o powyższej treści dodatkowo zobrazowaną zdjęciami, dokumentującymi ówczesne zdarzenia oraz wystawę czasopisma wydanego przez podziemne wydawnictwo skierowane do dzieci, by wyjaśnić im czym jest stan wojenny, internowanie, kolejki i represje w stosunku do ludności polskiej w ich kraju. Nauczyciel miała na celu w sposób przystępny, na bazie materiałów źródłowych wytłumaczyć młodzieży, czego doświadczyli ich dziadkowie i rodzice i jak wielka musiała być solidarność narodu, żeby dążyć do zmiany i zwyciężyć, byśmy mogli żyć w wolnym kraju.

Opublikowała: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska

 


6 grudnia 2021 r. rozstrzygnięto konkurs czytelniczy, ogłoszony wśród uczniów klasy I, na najładniejszą zakładkę do książki. W konkursie wzięło udział 9 dziewczynek.

A oto wyniki konkursu:
I miejsce zajęła Nadia Matejak,
II miejsce Lena Mrówka,
III Szmajdziak Iga, Górecka Tatiana, Sucharkiewicz Nadia, Koszarna Martynka

Wyróżniono również prace Woźniak Marcelinki i Falkiewicz Nicoli.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.

Tekst i zdjęcia: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska

 


Piątego listopada uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w zajęciach czytelniczych, przyspasabiających najmłodszych do korzystania z biblioteki szkolnej: poznały jej pomieszczenia (wypożyczalnię i czytelnię), zasady zachowania się w miejscach publicznych jakim są biblioteki oraz w jaki sposób korzystać i dbać o książki. Ponadto pierwszy raz wypożyczyły książkę w naszej bibliotece szkolnej.

Uczniowie podczas zajęć bardzo chętnie, trafnie zadawali pytania i pozwolili zabrać się w podróż z książką, bo tak jak tłumaczył im bibliotekarz czytanie powinno być dla nich przygodą, zgodnie ze słowami piosenki spotu promującego program pro-czytelniczy "Mała książka-wielki człowiek", do którego obejrzenia także zachęcamy, a w którym wzięły udział nasze przedszkolaki w ubiegłym roku szkolnym. 

Poniżej znajduje się film - spot reklamowy "Mała książka-wielki człowiek", wykonawca Mietek Szcześniak.

Uczniowie klasy pierwszej złożyli ślubowanie na księgę o brzmieniu:
My uczniowie pierwszej klasy
Tobie książko przyrzekamy
Że szanować Cię będziemy
Krzywdy zrobić Ci nie damy

Obowiązków czytelnika
Przestrzegać będziemy pilnie
I z Twych rad i z Twych mądrości
Od dziś korzystać usilnie.

Uroczystości przyglądały się Biblioskrzaty, które przygotowały dla najmłodszych konkurs czytelniczy na najładniej wykonaną zakładkę do książki oraz słodki poczęstunek.

Uczniowie klasy pierwszej z książkami w dłoni.

Uczniowie oglądają spot reklamowy "Mała książka - wielki człowiek".

Księga i przysięga czytelnika wydrukowane na kartce.

Biblioskrzaty przygotowane przez członków koła czytelniczego.

Tekst i zdjęcia: Anna Stefaniak-Dołęgowska

 


"W 2021 roku Europejski Tydzień Kodowania 9 - 24 października Europejski Tydzień Kodowania to oddolna inicjatywa, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę poprzez programowanie i inne działania związane z technologią".

Dlaczego programowanie?

"Dla ludzi takich jak Pia, która czuła się zmuszona do pójścia na studia prawnicze, mimo że zawsze lubiła matematykę i zabawę z komputerami. Dla ludzi takich jak Mark, który ma pomysł na lepsze media społecznościowe, ale nie umie go samodzielnie zrealizować. Dla ludzi takich jak Alice, która marzy o budowaniu robotów, ponieważ jej rodzice nie pozwalają jej przygarnąć kotka.

To wydarzenie dla wszystkich tych osób, które już teraz robią wszystko, aby zrealizować swoje marzenia.
Tak naprawdę to wydarzenie dla nas wszystkich. Dla naszej przyszłości. Technologia kształtuje nasze życia, ale pozwalamy, aby mniejszość decydowała o tym, w jaki sposób ją wykorzystujemy. Możemy zrobić coś więcej niż tylko udostępniać treści i klikać „lubię to!”. Możemy realizować nasze szalone pomysły i tworzyć rzeczy, które sprawią radość innym osobom.

Jeszcze nigdy w historii opracowanie własnej aplikacji, zbudowanie robota czy wynalezienie latających samochodów nie było takie proste. Droga do osiągnięcia takiego celu nie jest prosta, jednak jest to droga wypełniona kreatywnymi wyzwaniami, na której spotkasz pomocnych członków społeczności i będziesz się doskonale bawić na każdym kroku. Przygotuj się na wyzwanie i zostań twórcą.

Programowanie pozwala także rozwijać kompetencje takie jak myślenie obliczeniowe, rozwiązywanie problemów, kreatywność oraz pracę zespołową, które zdecydowanie przydadzą się każdemu, niezależnie od obranej ścieżki kariery.

Alessandro Bogliolo, koordynator zespołu ambasadorów – wolontariuszy działających na rzecz Europejskiego Tygodnia Kodowania, powiedział:

„Od zarania dziejów robiliśmy wiele rzeczy przy pomocy kamieni, żelaza, papieru czy ołówka – wszystkie te rzeczy odmieniły nasze życia. Obecnie żyjemy w innej epoce, w której to kod kształtuje świat. Różne epoki mają różne zawody i wymagania dotyczące umiejętności. W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania chcemy dać każdemu Europejczykowi i każdej Europejce możliwość odkrycia programowania i dobrej zabawy, z którą się wiąże ta umiejętność. Nauczmy się programowania, aby kształtować naszą przyszłość”".

W tym roku w naszej szkole wybraliśmy rodzaj aktywności - zabawy z kodowaniem i tak właśnie w dniach od 6 do 13.10.2021 r. Biblioskrzaty pochowały na terenie szkoły zakodowane zagadki do rozwiązania.

Do zagadek prowadzi opracowana osobno dla klas I-III i IV-VIII mapa... Każdy dobrowolnie może rozwiązać wszystkie ukryte zagadki, rozkodować je odpowiednio i przynieść pakiet kart z rozwiązaniami do biblioteki szkolnej. Biblioskrzaty czekają tam na "megamózgi" do 15.10.2021 r. i nagrodzą najlepiej rozwiązane zadania upominkami. Szczegółowe informacje i mapy znajdują się na holach klas młodszych i holu głównym szkoły.

Inicjatywa została zgłoszona do programu i zatwierdzona przez organizatorów akcji.

Szczegóły na: Europe Code Week

Serdecznie zapraszamy do zabawy: Biblioskrzaty.


 

Spotkanie z Chińczykiem w bibliotece szkolnej

W ostatnim czasie gry planszowe, czy "stolikowe" przeżywają renesans. Nasi uczniowie coraz chętniej i częściej sięgają do różnorodnego rodzaju gier. Warto, by swój wolny czas spędzali z ich wykorzystaniem.  Gry planszowe stanowią świetną okazję do wspólnie spędzonego czasu, który nie będzie realizowany jedynie przed ekranem telewizora lub komputera. To często jedna z niewielu szans na odciągnięcie najmłodszych od nowoczesnej technologii i zainteresowanie ich innymi rozrywkami.

Rozgrywki Chińczyka rozpoczęli w naszej szkole Aleksander i Kacper z klasy VII A, teraz już młodsi uczniowie idąc w ich ślady zapraszają swoich znajomych do spędzania w ten sposób przerw śródlekcyjnych - choć czasami rozgrywka trwa kilka przerw i budzi wiele emocji...i tu bardzo potrzebny jest bibliotekarz, który stoi na straży nienaruszalności planszy z rozstawionymi pionkami:)

Mając na uwadze rozwój pasji do rywalizacji w gry planszowe i karciane postanowiliśmy zakupić te ulubione w większej ilości, czyli Chińczyka i UNO, by stworzyć lepsze warunki naszym wytrwałym graczom.

Biblioteka szkolna zaprasza do gry i pozytywnej rywalizacji - od dziś możemy szczerze przyznać, że cicho to już w niej nie będzie - bo emocje jakie towarzyszą naszym graczom (zadowolenie wywołujące okrzyki radości, czy zniecierpliwienie oznajmiające się postukiwaniem w stolik) zniwelowały panującą ciszę w naszej bibliotece szkolnej.

Zapraszamy.

{gallery}/aktualnosci/wydarzenia2019/Przerwa_z_Chinczykiem{/gallery}


DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA Z GANGIEM SŁODZIAKÓW 

Czytanie pełni niezwykle ważną rolę w rozwoju dziecka – pobudza wyobraźnię, uczy samodzielnego myślenia, ćwiczy pamięć i koncentrację. Sieć sklepów Biedronka, świadoma wagi tego tematu, aktywnie wspiera inicjatywy na rzecz czytelnictwa wśród najmłodszych i ich rodziców. Tym razem, z okazji wydania ilustrowanych opowieści o przygodach Gangu Słodziaków, został ogłoszony konkurs czytelniczy dla szkół podstawowych: „Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”, który ma inspirować dzieci do codziennego czytania, a w którym wzięliśmy udział.

19 października 2018 r. uczniowie klas I-III wzięli udział w obchodach Dnia Głośnego Czytania z Gangiem Słodziaków zorganizowanym przez bibliotekę szkolną, podczas którego reprezentanci klas (zespoły 4-osobowe) zmagali się z zadaniami quiz-owymi o tematyce "słodziakowych" przygód oraz czytali losowo wybrane fragmenty opowiadania o Sowie Zosi.

Zmagania najmłodszych oceniała komisja konkursowa w składzie: Pani Bogumiła Holacka i Pani Emilia Dziedzic.

Podczas obchodów podsumowano przygotowane wcześniej prace, zgodnie z regulaminem konkursu, w zależności od poziomu nauczania. 
I tak:

• Klasa I narysowała swoje historie Słodzików, 
• Klasa II stworzyła komiksy (rysunki z elementami tekstów) 
• Klasa III napisała krótkie historie i zilustrowała je.

W szkolnych eliminacjach konkursu plastycznego zespół wychowawców wyróżnił:

- klasa I: A. Buczniewski, A. górskiego, M. Sobczak,
- klasa II: A. Wiciaż J. Łojewską, L.Papież,
- klasa III: K. Cwaklińskiego, K. Sikorę, A. Hapkę.

Uczniowie ci zostaną nagrodzeni podczas najbliższego Apelu z uśmiechem klas I-III. Gratulujemy!

W finale ogólnopolskiego konkursu zostanie nagrodzonych 15 prac, których autorzy zdobędą wyjątkowe gadżety ze Słodziakami oraz wygrają dofinansowanie dla swojej szkoły na zakup nowego księgozbioru do szkolnej biblioteki w wysokości po 3 000 złotych dla każdej placówki. Dodatkowo aż 500 klas z całej Polski otrzyma wyróżnienia i wyjątkowe nagrody dla uczniów: poduszki-Słodziaki. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi 19.11.2018 r.

Źródło: www.gangslodziakow.pl

Tekst i film: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska, zdjęcia: Angelika Telej.

 


Zajęcia czytelnicze z kl. I. "Zaczarowana zagroda" A. Cz. Centkiewiczowie.

Uczniowie klasy pierwszej odwiedzili bibliotekę szkolną, w celu wysłuchania opowiadania o przyjaznym pingwinku. Nauczyciel-bibliotekarz przypomniał dzieciom zasady korzystania z biblioteki szkolnej, przedstawił przygotowywane przez lata uczniowskie Dzienniczki lektur oraz pokazał nowości czytelnicze dla najmłodszych.

{gallery}/aktualnosci/wydarzenia2018/Wizyt_pierwszaków280218{/gallery}

Warsztaty plastyczne w bibliotece szkolnej. Członkowie Samorządu Uczniowskiego
wraz z nauczycielem-bibliotekarzem przygotowywali
pluszowe zeszyty w autorskimi opowiadaniami
zapisanymi pismem Braille’a. Prace zostały zawiezione uczniom niewidomym
Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Osób Niewidomych im. Braille’a w Bydgoszczy. 

DSC_2356.JPG DSC_2357.JPG DSC_2358.JPG

DSC_2490.JPG DSC_2494.JPG DSC_2500.JPG

DSC_2504.JPG DSC_2505.JPG DSC_2507.JPG

 


W dniu 11 kwietnia 2017 r. z okazji nadchodzącego 23 kwietnia Światowego Dnia Książki, w bibliotece szkolnej odbyła się debata pod tytułem "Książka naszym przyjacielem - TAK, czy NIE? W debacie wzięli udział zaproszeni goście: pani dyrektor Irena Pietrzykowska, pani Marzena Przyżycka-bibliotekarz Biblioteki Publicznej w Drzonowie, pani Pelagia Staniul-nauczyciel matematyki oraz pani Małgorzata Chober - nauczycielka języka polskiego.
 

Debatę poprowadzili uczniowie klasy II gimnazjum Dominika Wyszyńska i Maciej Sadowski. Podczas debaty zebrani odpowiadali na zadawane pytania, opowiadali o swojej przygodzie z książką oraz swoich doświadczeniach czytelniczych z dzieciństwa... Uczniowie zastanawiali się nad kanonem obowiązkowych lektur szkolnych, czy warto korzystać ze streszczeń lub zamiast przeczytać książkę obejrzeć jej ekranizację. Uczestniczące w debacie bibliotekarki pytano w jaki sposób można zachecić młodych ludzi do czytania? Wspólnie podsumowano wszytskie zalety czytania, a dlaczego warto czytać przypominają nam również znani aktorzy i dziennikarze w spocie reklamowym akcji proczytalniczej "Czytaj! Zobacz więcej".

Debatę podsumowano słowami Mikołaja Reja:

 "A to miej na pilnej pieczy, abyś czytał, kiedy tylko możesz".
 

Tekst i zdjęcia: Anna Stefaniak-Dołęgowska-bibliotekarz szkolny
DSC00839.JPG DSC_1.JPG DSC_8206.JPG

DSC_8207.JPG DSC_8208.JPG DSC_8210.JPG

DSC_8211.JPG DSC_8212.JPG DSC_8213.JPG

DSC_8214.JPG DSC_8215.JPG DSC_8216.JPG

DSC_8217.JPG DSC_8218.JPG DSC_8219.JPG

DSC_8220.JPG DSC_8221.JPG DSC_8222.JPG

DSC_8224.JPG

 


 

Biblioteka szkolna zaprasza uczniów wraz z rodzicami, rodzeństwem lub dziadkami do wzięcia udziału w konkursie na

NAJŁADNIEJSZY I NAJBARDZIEJ ORYGINALNY DZIENNICZEK RODZINNYCH LEKTUR KSIĄŻKOWYCH.


W wolnej chwili,

wraz z bliskimi możesz

przygotować dzienniczek lektur, 

które wspólnie przeczytaliście.

Liczę na Waszą pomysłowość.
 

1.             Format(wielkość) dzienniczka – dowolny,

2.             Technika wykonania  (farby, kredki, pastele, wydzieranki, kolaż…) -dowolna,
3.             Forma książkowa (zszyte karty),

4.             Dzienniczek musi posiadać stronę tytułową (oraz autorów widniejących na niej-czyli Was),

5.             Każda z przeczytanej pozycji książkowej (bajki, baśni, opowiadania itp.) powinna posiadać:
- tytuł,
- autora,
- rok wydania,
- wydawnictwo,
- ilość stron,
- ilustrację opowiadającą o tej książce.
Przejrzyjcie swoje biblioteczki lub wypożyczcie kilka pozycji książkowych w naszej bibliotece-przeczytajcie i umieśćcie ich „reklamę” w swoim dzienniczku, tak żeby oglądający go zechcieli także ją przeczytać.

Przygotowanie dzienniczka może stać się fantastyczną rodzinną zabawą w zimowe dni.

Wykonane pracę proszę przynieście do biblioteki szkolnej do 30 kwietnia 2017 r.

Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się podczas imprezy czytelniczej pt. "Ekologicznie o książce".

 













 


CYKL NOCY CZYTELNICZO-FILMOWYCH PROMUJĄCYCH CIEKAWE POZYCJE KSIĄŻKOWE

 

 DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI SP


 


 



DZIELIMY SIĘ NASZYMI PROPOZYCJAMI ZAJĘĆ PROCZYTELNICZYCH Z INNYMI





NASZA BIBLIOTEKA SZKOLNA WZIĘŁA UDZIAŁ W PROGRAMIE MEN
"KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ"

I OTRZYMAŁA DOTACJĘ W KWOCIE 1635,00 ZŁ
NA ZAKUP NOWYCH I CIEKAWYCH KSIĄŻEK, WYBRANYCH PRZEZ NASZYCH CZYTELNIKÓW


 


 

 ZAŚWIADCZENIE W ORYGINALE PO KLIKNIĘCIU NA NIE

 











 






 

 

Stanowisko pracy nauczyciela-bibliotekarza

WYKAZ POZYCJI KSIĄŻKOWYCH I MATERIAŁÓW AUDIOWIZUALNYCH WYKORZYSTYWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW PODCZAS ZAJĘĆ O TEMATYCE PROFILAKTYCZNEJ ZGROMADZONYCH W BIBLIOTECE SZKOLNEJ W ZESPOŁU SZKÓŁ W DRZONOWIE   POZYCJE KSIĄŻKOWE:

  • „Świetnie sobie poradziłeś”. Annelies Schwarz.
  • „Słup Soli”. Bezpieczne dziecko-jak powstrzymać szkolnych dręczycieli. Elżbieta Zubrzycka.
  • „Dobre i złe sekrety”. Bezpieczne dziecko-jak powstrzymać szkolnych dręczycieli. Elżbieta Zubrzycka.
  • „Mała książka o przemocy”. Pernilla Stalfelt.
  • „Krzyś jest wyjątkowy”. Dla dzieci o autyzmie. Charles A. Amenta .
  • „Nie lubię łaskotek !”. Bezpieczne dziecko-jak powstrzymać szkolnych dręczycieli. Marcie Aboff.
  • „Trudny uczeń w szkole”. Jarosław Jagiełła.
  • „Bezpieczeństwo młodzieży”. Anna Maria Wesołowska.
  • „Od chaosu do spokoju”. Janet E. Heiniger i.in.
  POZYCJE AUDIOWIZUALNE:
  • “Opowiastki familijne”. Słuchowiska dla klas I-III SP.
  • „3…2…1 Internet”.
  • „Anoreksja i bulimia”.
  • „Powstrzymać agresję”.
  • „Media i przemoc”.
  • „ Dziękuję nie piję”.
  • „Dziękuje nie biorę”.
  • „Żyję bez ryzyka AIDS”.
  • „Lekcje przestrogi. 5 części:  Życie pod murem, Obietnica, Oni, Sidła, Tv story”
  • „Asertywność. 5 części: Kłamstwo, Koledzy, Telefon, Wagary, Znalezione nie kradzione”.
CZASOPISMA:
  • „Teczka pedagoga szkolnego”,
  • „Wszystko dla szkoły”,
  • „Dziennik Nauczycielski”,
  • „Sygnał”.
  • „Poradnik doradcy zawodowego”.


ARTYKUŁY OBRAZUJĄCE PRACĘ BIBIOTEKI SZKOLNEJ NA PRZESTRZENI LAT:
 

3.06.2015 r. EKOLOGICZNIE O KSIĄŻCE W SP



25 listopada 2014 r. w Zespole Szkół w Drzonowie odbyło się pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelnika. W tym roku czytelnikamizostało 45 uczniów i uczennic.

 

Podczas uroczystości, propagując codzienne czytanie dzieciom, bajki przeczytały pani dyrektor Irena Pietrzykowska i wychowawczyni kl. I a pani Jolanta Dziubak.    Dzięki ich interpretacji utworu dzieci z ciekawością wysłuchały jesienne przygody Kubusia Puchatka.  Obejrzały także teledysk ogólnopolskiej akcji "Cała Polska czyta dzieciom", zachęcający  do wspólnego rodzinnego czytania. Ponadto uczniowie przeczytali wskazówki książek, które prosiły dzieci o dobre i należyte traktowanie, co pozwoli im służyć czytelnikom przez długie lata. Ponieważ 25 listopada jest Światowym Dniem Pluszowego Misia nauczyciel-bibliotekarz zabrał pierwszoklasistów w świat utworów misiowych,  prezentując im bajeczki i opowiadania, traktujące o misiach i niedźwiadkach, zarówno w postaci książkowej jak i animowanej. Czytelnicy wzięli udział w zabawach ruchowych i odgadywali zagadki. By uczcić to święto dzieci zostały obdarowane  tortem w kształcie książki oraz misiowymi ciasteczkami i zakładkami do książki.

Dzieci złożyły przysięgę:

MY, UCZNIOWIE PIERWSZEJ KLASY,

UROCZYŚCIE PRZYRZEKAMY,

ŻE BĘDZIEMY KSIĄŻKI KOCHAĆ,

KRZYWDY ZROBIĆ IM NIE DAMY.

WSZYSTKICH WSKAZÓWEK I RAD KSIĄŻEK

BĘDZIEMY SŁUCHAĆ Z UWAGĄ.

OBOWIĄZKI CZYTELNIKA TRAKTOWAĆ Z WIELKĄ POWAGĄ !

PRZYRZEKAMY !

1.jpg PB251696.JPG PB251697.JPG

PB251698.JPG PB251700.JPG PB251701.JPG

PB251702.JPG PB251703.JPG PB251706.JPG

PB251707.JPG PB251709.JPG PB251710.JPG

PB251711.JPG PB251712.JPG PB251713.JPG

PB251714.JPG PB251716.JPG PB251717.JPG

PB251722.JPG PB251723.JPG PB251724.JPG

PB251726.JPG PB251727.JPG PB251728.JPG

PB251729.JPG PB251731.JPG PB251732.JPG

PB251734.JPG PB251739.JPG PB251740.JPG

PB251742.JPG PB251744.JPG PB251745.JPG

PB251746.JPG PB251747.JPG PB251749.JPG

PB251750.JPG PB251751.JPG PB251752.JPG

PB251755.JPG PB251760.JPG PB251763.JPG

PB251764.JPG PB251765.JPG PB251766.JPG

PB251767.JPG PB251768.JPG PB251770.JPG

PB251771.JPG PB251774.JPG PB251778.JPG

PB251779.JPG PB251780.JPG PB251782.JPG

PB251783.JPG PB251784.JPG PB251785.JPG

PB251786.JPG PB251787.JPG PB251788.JPG

PB251789.JPG PB251790.JPG PB251791.JPG

PB251792.JPG PB251793.JPG PB251795.JPG

PB251797.JPG PB251800.JPG PB251802.JPG

PB251803.JPG PB251805.JPG PB251806.JPG

PB251808.JPG PB251809.JPG PB251810.JPG


30 maja 2014 r. w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie odbyły się obchody

Święta Książki pt. „EKOLOGICZNIE O KSIĄŻCE”. Przez całe piątkowe przedpołudnie wszyscy uczniowie i nauczyciele wzięli udział w zmaganiach w świecie baśni, bajki i ekologii. Uroczystość rozpoczęły trzy wiedźmy Liliana, Angelika i Ania, które postanowiły odwiedzić dzieci, żeby uświadomić im dlaczego warto czytać i dbać o książki. Postawa taka sprawi, że przetrwają one jak najdłużej, a my w ten sposób zadbamy o naszą Ziemię i sprawiamy, że mniej drzew będzie musiało być wyciętych by powstały nowe książki. Zbierając makulaturę także wpływamy na to, że z niej można zrobić wiele nowych ekologicznych książek i nie tylko. W świat bajki wprowadziło nas proczytelnicze przedstawienie klasy III pod tytułem „Mała czarownica”, na czele z przełożoną starszą wiedźmą p. Angeliką Telej. Taniec młodych czarownic na miotłach przeniósł nas do części promocji swojej ulubionej baśni przez nasze przedszkolaki. Maluszki zaprezentowały nam w rytm piosenek baśń „Brzydkie kaczątko”, „Jaś i Małgosia i bajki „Złota rybka”. Ich wspaniałe przebrania i udział opiekunek wzbudził furorę wśród publiczności, która nagrodziła je gromkim aplauzem. Niesamowitą niespodziankę  sprawiły wszystkim także przedszkolaki z grupy 0A i pani Emilia Dziedzic, które zatańczyły dla  wszystkich taniec we własnym układzie choreograficznym do piosenki „Wyginam śmiało ciało…”. Po tak skocznym rozpoczęciu zaprezentowały swoje przebrania w ramach kategorii strój promujący ulubioną postać książkową reprezentanci klas I-VI - i tu nie zabrakło recyklingowego rycerza (w zbroi z butelek plastikowych), Pipi Lanstrug, Czerwonego Kapturka, Pinokia, grona księżniczek w sukienkach z worków foliowych i wielu, wielu innych. Następnie podsumowano kategorię plakat promujący ekologiczne czytelnictwo, (w której I miejsce zajęła klasa V, II miejsce klasa III, III miejsce klasa IV oraz IV miejsce klasa I) oraz rozstrzygnięto konkurs charytatywno-ekologiczny „Nakrętkowa rakieta”, w ramach którego uczniowie całorocznie od kilku lat zbierają nakrętki, które to odbiera Pani Magdalena Kusiakiewicz, oddając je do skupu uzyskując pieniądze przeznaczane na rehabilitację naszej chorej koleżanki Kasi. Zebrano moc nakrętek, za co zasłużeni otrzymali nagrody ufundowane przez Gminę Kołobrzeg w ramach edukacji ekologicznej. I tak nastąpiło przejście do części sprawnościowej ekologicznego święta książki. Wszyscy uczniowie zostali podzieleni na dziesięć grup w składzie uczniowie klas I-VI w każdej. Do każdej grupy wiedźmy wyczarowały jednego opiekuna, który w dniu konkursu doznał amnezji, dzięki czemu nie mógł pomagać w pokonywaniu konkurencji przez grupy. I tak ubodzy w wiedzę nauczyciele ruszyli ze swoimi zespołami w wir zdobywania punktów oraz pokonywania napotkanych trudności na 13 stanowiskach zadaniowych, na których czekali na nich harcerze dbający o poprawność zaliczenia zadania i zbieranie zdobytych punktów przez grupę. Więc nasze: „waleczne tygryski”, „bezkonkurencyjni” itp. dzielnie walczyli by zdobyć jak największą ilość punków. Nie było łatwo, a pracować należało całą grupą, bo czarownice krążyły na miotłach ponad szkołą i obserwowały czy wszyscy pracują na miarę swoich możliwości. Wszyscy bardzo się starali, co obrazują wykonane przez wiedźmę Anię zdjęcia. Na zakończenie zmagań uczniowskich, gdy wiedźmy czarując podsumowywały zdobyte punkty przez grupy, Pani Agnieszka Tułaza zadbała, żeby żaden brzuszek nie był głodny częstując grillowaną kiełbaską przygotowaną przez Radę Rodziców. Rodzice zadbali także o moc słodkości w postaci waty cukrowej i popcornu. W poniedziałek 2 czerwca 2014 r. wiedźmy podały wyniki konkursu w kategorii wiedza o książce i ekologiioraz nagrodziły zwycięzców pięciu miejsc (zdublowanego pierwszego i trzeciego miejsca) książkami oraz słodyczami ufundowanymi przez Gminę Kołobrzeg. Organizatorki imprezy czytelniczo-ekologicznej: wiedźmy Angelika Telej, Liliana Łosiak i Anna Stefaniak-Dołęgowska serdecznie dziękują władzą Gminy Kołobrzeg za ufundowanie nagród książkowych i słodyczy, które sprawiły uśmiech na twarzy wielu naszych zasłużonych w boju czytelniczo -ekologicznym uczniów. To wspólne przedsięwzięcie sprawiło, że edukacja czytelniczo-ekologiczna w praktyce zapadnie naszym podopiecznym mile na długo w pamięci. W imieniu uczniów dziękujemy także Radzie Rodziców, która zawsze dba o swoje pociechy i drużynie harcerskiej funkcjonującej przy naszej szkole za wielką i nieocenioną pomoc. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przedstawiających wzmagania konkursowe podczas święta książki. Tekst i zdjęcia: nauczyciel-bibliotekarz Anna Stefaniak-Dołęgowska.  

P5301035.JPG P5301036.JPG P5301039.JPG

P5301041.JPG P5301042.JPG P5301043.JPG

P5301045.JPG P5301068.JPG P5301069.JPG

P5301070.JPG P5301071.JPG P5301072.JPG

P5301074.JPG P5301075.JPG P5301078.JPG

P5301079.JPG P5301081.JPG P5301082.JPG

P5301083.JPG P5301084.JPG P5301086.JPG

P5301087.JPG P5301091.JPG P5301092.JPG

P5301093.JPG P5301094.JPG P5301095.JPG

P5301097.JPG P5301098.JPG P5301101.JPG

P5301102.JPG P5301103.JPG P5301105.JPG

P5301106.JPG P5301107.JPG P5301108.JPG

P5301110.JPG P5301111.JPG P5301112.JPG

P5301113.JPG P5301114.JPG P5301116.JPG

P5301117.JPG P5301118.JPG P5301119.JPG

P5301120.JPG P5301121.JPG P5301128.JPG

P5301130.JPG P5301138.JPG P5301140.JPG

P5301144.JPG P5301146.JPG P5301148.JPG

P5301150.JPG P5301152.JPG P5301154.JPG

P5301155.JPG P5301156.JPG P5301157.JPG

P5301160.JPG P5301165.JPG P5301168.JPG

P5301169.JPG P5301171.JPG P5301173.JPG

P5301177.JPG P5301180.JPG P5301181.JPG

P5301184.JPG P5301187.JPG P5301189.JPG

P5301190.JPG P5301192.JPG P5301193.JPG

P5301195.JPG P5301198.JPG P5301200.JPG

P5301203.JPG P5301209.JPG P5301210.JPG

P5301218.JPG P5301222.JPG P5301224.JPG

P5301226.JPG P5301228.JPG P5301229.JPG

P5301231.JPG P5301233.JPG P5301234.JPG

P5301235.JPG P5301236.JPG P5301237.JPG

P5301243.JPG P5301248.JPG P5301250.JPG

P5301252.JPG P5301253.JPG P5301257.JPG

P5301260.JPG P5301262.JPG P5301266.JPG

P5301267.JPG P5301268.JPG P5301270.JPG

P5301271.JPG P5301273.JPG P5301274.JPG

P5301275.JPG P5301276.JPG P5301278.JPG

P5301281.JPG P5301283.JPG P5301284.JPG

P5301285.JPG P5301286.JPG P5301287.JPG

P5301289.JPG P5301290.JPG P5301291.JPG

P5301292.JPG P5301293.JPG P5301295.JPG

P5301296.JPG P5301299.JPG P5301301.JPG

P5301302.JPG P5301305.JPG P5301307.JPG

P5301311.JPG P5301312.JPG P5301316.JPG

P5301317.JPG P5301318.JPG P5301319.JPG

P5301320.JPG P5301321.JPG P5301324.JPG

P5301325.JPG P5301326.JPG P5301331.JPG

P5301333.JPG P5301334.JPG P5301335.JPG

P5301336.JPG P5301337.JPG P5301338.JPG

P5301339.JPG P5301340.JPG P5301341.JPG

P5301343.JPG P5311473.JPG P5311474.JPG

P5311475.JPG P5311476.JPG P6021582.JPG

P6021583.JPG P6021584.JPG P6021585.JPG

P6021587.JPG P6021588.JPG P6021589.JPG

P6021590.JPG P6021591.JPG P6021592.JPG

P6021593.JPG P6021594.JPG P6021595.JPG

P6021596.JPG P6021597.JPG P6021598.JPG

P6021600.JPG P6021601.JPG P6021602.JPG

P6021603.JPG P6021604.JPG P6021605.JPG

P6021606.JPG


21 czerwca 2013 r. w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie odbyła się IV edycja Konkursu proczytelniczego pt: „W świecie lektur”. W konkursie wzięły udział całe klasy wraz z wychowawcami, jak i pojedynczy uczniowie. Komisja konkursowa w składzie: - dyrektor szkoły Pani Pelagia Staniul, - pedagog szkolny Pani Agnieszka Tułaza, - nauczyciel świetlicy Pani Emilia Dziedzic, - polonista Pani Liliana Łosiak. W kategorii: plakat promujący moją ulubioną lekturę: I miejsce zajęła klasa IA, II miejsce zajęli uczniowie klasy VI Tomasz Jank i Konrad Michalski, III miejsce zajęła klasa IB W kategorii: ilustracja przedstawiająca moją ulubioną lekturę: I miejsce zdobył uczeń klasy IV Kacper Karczewski, II miejsce Oliwia Dziekańska i Zuzanna Wojciechowska z klasy IV, III miejsce Dominika Wyszynska z klasy IV. W kategorii inscenizacja promująca ulubioną lekturę: I miejsce zajęła klasa II. W kategorii kukiełka przedstawiająca postać z bajki: ze swoim przeuroczym Czerwonym Kapturkiem zajął Seweryn Byszwski z klasy IV. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do wspólnej zabawy w świecie książki w przyszłym roku, bo z książką w dłoni świat jest lepszy i weselszy. Organizatorzy Liliana Łosiak i Anna Stefaniak-Dołęgowska.


Kokurs czytelniczy "W świecie lektur" 2012

W dniach 22-23 lutego 2012 r. w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie odbyła się druga edycja konkursu czytelniczego pt. W ŚWIECIE LEKTUR zorganizowanego przez nauczyciela bibliotekarza Annę Stefaniak-Dołęgowską. W komisji konkursowej zasiedli: Pani Anna Matejak radna Gminy Kołobrzeg, Pani Marzena Przyżycka bibliotekarz Biblioteki Publicznej w Drzonowie, Pan kierownik OiK Kołobrzeg Piotr Iwański, nauczycielki Pani Galina Gregorczyk oraz Beata Ambroziak.

Konkurs miał na celu propagowanie idei czytelnictwa wśród dzieci, a uczestnicy w różny sposób ( poprzez przygotowanie przedstawienia, inscenizacji, plakatu, pokazu multimedialnego) mieli za zadanie zareklamować, zarekomendować wybrany przez siebie utwór do przeczytania swoim rówieśnikom. Pomysłowość dzieci była ogromna wraz z wychowawcami prezentowali takie utwory jak „Kot w butach”, „Czerwony Kapturek”, „Tajemniczy ogród” i wiele, wiele innych. Pierwsze miejsce zajęła klasa I b, drugie klasa III a, trzecie Roksana Młodziejewska z klasy III b. Na uroczystość przybyli także rodzice, żeby pomóc wychowawcom i dzieciom w przygotowaniach do występu-za co serdecznie dziękujemy. Nagrody ufundowali: dyrekcja szkoły, Labolatorium Egzaminacyjne ECDL w Szczecinie, nauczyciele oraz Urząd Gminy Kołobrzeg za co serdecznie dziękuję.

Anna Stefaniak-Dołęgowska

„Książka nas uczy, książka cieszy, Czasem zadziwi nas niemało, Albo po prostu tak rozśmieszy jakby się dobry żart słyszało. Książka też dobrze nam doradza, różne wskazówki, wzory daje. Książka w szeroki świat wprowadza, dalekie z nami zwiedza kraje. Zaproś książkę! Nie odwlekaj! Książka czeka!”.

P2220182.JPG P2220184.JPG P2220185.JPG

P2220187.JPG P2220188.JPG P2220190.JPG

P2220191.JPG P2220195.JPG P2220196.JPG

P2220199.JPG P2220200.JPG P2220201.JPG

P2220203.JPG P2220204.JPG P2220205.JPG

P2220206.JPG P2220208.JPG P2220209.JPG

P2220210.JPG P2220211.JPG P2220212.JPG

P2220213.JPG P2220217.JPG P2220218.JPG

P2220219.JPG P2220220.JPG P2220222.JPG

P2220223.JPG P2220224.JPG P2220225.JPG

P2220227.JPG P2220228.JPG P2220229.JPG

P2220231.JPG P2220232.JPG P2220233.JPG

P2220234.JPG P2220235.JPG P2220236.JPG

P2220237.JPG P2220239.JPG P2220242.JPG

P2220247.JPG P2220251.JPG P2220252.JPG

P2220253.JPG P2220254.JPG P2220255.JPG

P2220256.JPG P2220257.JPG P2220259.JPG

P2220260.JPG P2220262.JPG P2220263.JPG

P2220264.JPG P2220274.JPG P2220278.JPG

P2220280.JPG P2220284.JPG P2220290.JPG

P2220291.JPG P2220293.JPG P2220302.JPG

P2220303.JPG P2220305.JPG P2220307.JPG

P2220309.JPG P2220311.JPG P2220318.JPG

P2220321.JPG P2220322.JPG P2220323.JPG

P2220333.JPG P2220334.JPG P2220337.JPG

P2220340.JPG P2220341.JPG P2220342.JPG

P2220343.JPG P2220346.JPG P2220347.JPG

P2220349.JPG P2220350.JPG P2220351.JPG

P2220352.JPG P2220353.JPG P2220355.JPG

P2220357.JPG P2220358.JPG P2220362.JPG

P2230390.JPG P2230391.JPG P2230392.JPG

P2230393.JPG P2230394.JPG P2230395.JPG

P2230396.JPG P2230397.JPG P2230398.JPG

P2230399.JPG

 

 
Konkurs czytelniczy oraz pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników

biblioteki szkolnej. "W świecie lektur".

 

Dziś uczniowie klas pierwszych zostali pasowani przez swoje starsze koleżanki z Koła Przyjaciół Biblioteki na czytelników. Członkinie Koła wraz z Panią Lilianą Łosiak i Anną Stefaniak-Dołęgowską przygotowałyna tą okazję przedstawienie. Ponadto rozstrzygnięto ogłoszony przez opiekunki kołakonkurs pt. W świecie lektur. Pierwsze miejsce zajęli uczniowie klasy III B, II Maciej Sadowski, III Adrianna Łyżwa, IV Martynka Wojtal, V klasa III A, VI Piotr Stramiec. Wyróżniono także Bartosza Kozłowskiego i Aleksandrę Myca. Dzięki temu konkursowi mogliśmy przenieść się choć na chwilę w świat bajki i baśni. Za wszystkie wystąpienia serdecznie dziękujemy.

Organizatorzy.

 

 

11.JPG 12.JPG 14.JPG

15.JPG 18.JPG 20.JPG

21.JPG 23.JPG 26.JPG

31.JPG 32.JPG 33.JPG

34.JPG 35.JPG 37.JPG

38.JPG 4.JPG 40.JPG

42.JPG 43.JPG 44.JPG

45.JPG 46.JPG 47.JPG

48.JPG 49.JPG 51.JPG

52.JPG 6.JPG 7.JPG

9.JPG DSC_0576.JPG DSC_0583.JPG

DSC_0593.JPG DSC_0599.JPG DSC_0601.JPG

DSC_0602.JPG


Internetowa biblioteka Wolnych Lektur 
3... 2...1... Internet - zajęcia profilaktyczne w kl. I-III

OGÓLNOPOLSKIE WYBORY KSIĄŻEK Zoo Jana Brzechwy
KĄCIK CZYTELNICZY "MŁODEGO EKOLOGA"
RODZINNY KOKURS CZYTELNICZY NA NAJŁADNIEJSZY DZINNICZEK LEKTUR I NOC FILMOWA W SP

ZACZAROWANE WROTA W KLASIE IB
Nasi pierwszoklasiści już w pełni wyposażeni w bezpłatne podręczniki
Eliminacje Turnieju Recytatorskiego "Ptaki, Ptaszki i Ptaszęta Polne".